Sajtómegjelenések

The Road to Recovery – hogy mindenki azt csinálja, amit elvárnak tőle

Szeged362.hu Szerző: Rókus Ákos 2020, június 30. 11:06

„The Road to Recovery” címmel szervezett online webináriumot a szegedi McMillan & Baneth Vezetési Tanácsadó Kft. és a Dr. Bodó Training. A válságból adódó vállalati ill. nemzetközi problémákról szóló bevezetők után a résztvevők megismerhették a Recovery Management (RCM) programot, és hallhattak az új normalitás megjelenéséről.

CSINÁLJA MINDENKI AZT, AMIT ELVÁRNAK TŐLE

Dr. Baneth Péter, a McMillan & Baneth Vezetési Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatója bemutatta a Recovery Management programot, aminek a lényege, hogy a cégvezetés által megfogalmazott alapvető paradigmát végigvigyük a szervezeten, és minden egyes munkatárs számára egyértelművé váljon, mi a feladata, és ezt hogyan valósítsa meg. Ha a rendszer jól működik, mindenki azt csinálja, amit elvárnak tőle.

Tovább a teljes cikkre


Szegeden szerveztek gazdaság-újraindítási workshop-ot

Szeged365.hu Szerző: Kisházi Sándor, 2020, június 9. 13:50

A szegedi cégeknek síkfutásról gátfutásra kellett átváltani – hangzott el a „Vigyázz! Kész! Újraindítás!” című, szegedi szervezésű online workshop-on. A két részes rendezvény célja annak megvitatása volt, ki hogyan látja és éli meg a járvány k**övetkeztében kialakult helyzetet, milyen tapasztatok, megoldások, „jó gyakorlatok” születtek.

300.000 FELETTI AKTÍV ÁLLÁSKERESŐ, 400.000 CÉG KERÜLHET CASHFLOW CSAPDÁBA

Dr. Baneth Péter a McMillan & Baneth Vezetési Tanácsadó Kft ügyvezető igazgatója szerint az a legszomorúbb, hogy 300.000 felett van az aktív álláskeresők száma, a cashflow csapda pedig közel 400.000 céget fenyeget – ők max. 1-3 hónapos tartalékkal rendelkeznek. A gépjármű összeszerelő üzemeket három csapás sújtja: a gépkocsi eladások zuhanórepülése, az alkatrész beszállítással kapcsolatos nehézségek, és a forintárfolyam egekbe szökése. Míg korábban a profitnövelés volt a cél, most a biztonság és a túlélés került előtérbe, sokszor akár a profit terhére.

Tovább a teljes cikkre


Hogyan készülhet fel a vezető, hogy nem betanított munkások százait, csupán pár gépkezelőt fog irányítani? II. rész

HRportal.hu 2016.07.06. Szerző: Dr. Baneth Péter CMC tanácsadó, ügyvezető igazgató McMillan & Baneth Vezetési Tanácsadó Kft.

**Szkeptikus vélemények szerint az ipari robotizáció megszünteti az emberi fellépést. Egyelőre sem ez, sem ennek ellenkezője nem látszik. A robotizált termelés ugyanis emberi beavatkozást igényel a kiszolgálás, a be- és átprogramozás, a hibaelhárítás és az esetleges meghibásodások javítása esetén. Amíg ipari robotokat mindenben ellátó magasabb szintű intelligens „szuper ipari robotok” nem állnak rendelkezésre, az emberi tényező kikerülhetetlen.

Az emberi tényező megkérdőjelezhetetlen a gyártmány tervezésekor, a gyártás programozásakor, a robotok programjának megírása vagy alkalmazása esetén, a beprogramozás és termékváltáskori átprogramozáskor, a felügyeletnél, a karbantartás során vagy meghibásodás esetén.

Robotok munkaszerveztben

Továbbra is igaz, hogy a robotizáció visszahat az emberre, de magasabb szinten: a korábbiakban alkalmazott alacsonyabb képzettségű, de nagyszámú dolgozó helyett kisebb számú, de magasabban képzett munkatársat és vezetőt igényel.

Az általánosságon túl nézzük meg konkrétan, milyen vezetői módszereket, milyen tudású, humán kompetenciájú munkatársakat, vezetőket igényel az ipari robotokkal támogatott termelés. Vagy másképpen: milyen új hatásokkal kell számolnunk a vezetői kultúra terén, és hogyan készüljünk fel erre a nem mindennapi kihívásra?

Tovább a teljes cikkre


Emberek helyett robotok - mi lesz a HR és a vezetés feladata? I. rész

HRportal.hu 2016.06.30. Szerző: Dr. Baneth Péter CMC tanácsadó, ügyvezető igazgató McMillan & Baneth Vezetési Tanácsadó Kft.

Az Adidas vezérigazgatója, Herbert Hainer bejelentette: húsz év után hazaköltözteti sportcipői gyártását Ázsiából Németországba. A cikk a napi érdekességek rovatokban szerepelt, én is inkább hittem egy újabb gyártási kísérletnek, mint stratégiai döntésnek. De továbbolvasva a cikket kiderült, hogy a dolog komoly, a németországi új gyárban már nem emberek készítik majd a lábbeliket, hanem ipari robotok.

Amit eddig is tudtunk: a multik döntő része az elmúlt 20-30 évben a globalizáció előnyeit kihasználva kihelyezte gyártási kapacitásait Távol-Keletre, az autóipar pedig főleg Kelet-Európába. Az okokat is jól ismerjük: olcsóbb munkaerő, kisebb termelési költségek, ezáltal nagyobb nyereség. És miközben tudomásul vettük, hogy mindez megváltoztathatatlan, beivódott tudatunkba és a közgondolkodásba.

http://www.hrportal.hu/hr/emberek-helyett-robotok---mi-lesz-a-hr-es-a-vezetes-feladata-20160629.html

És most kiderült, hogy ahogyan semmi sem változatlan, ez sem örök. Két nappal az Adidas bejelentése után az amerikai fő vetélytárs, a Nike tette közzé, hogy már épül az új 2400 négyzetméteres gyártási csarnokuk, ahol kizárólag ipari robotok végzik a gyártást. Számításaik szerint a gyártási költségek igenis csökkenthetők, mivel a magasabb amerikai bérköltséget bőven ellensúlyozza a robotizált technológia miatt lecsökkenő dolgozói létszám. Tehát kevesebb munkás – magasabb bérrel.

Tovább a teljes cikkre